Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Oświetlenie dywaników (stóp) w O2 FL (jak fabryczne)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Widzę, że sporo osób podpina lampki pod oddzielne punkty masy.

    Czy podpięcie wszystkich lampek pod jeden punkt masy byłoby kiepskim rozwiązaniem ?

    Komentarz


    • #27
      komoornik, możesz bez problemu
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #28
        co prawda podobnie napisałem przy w wątku o podświetleniu dywaników ale chyba właściwszym będzie tu bo ja chciałem zrobić tak jak w fabryce i dlatego przepraszam że w dwóch wątkach ale wczoraj byłem zły i stąd napisałem też tam, a teraz do rzeczy- mam problem bo po zamontowaniu pinu w kostce b pin 50 i po wkręceniu drugiego kabelka do masy(która wkręciłem do elementu metalowego nad kolumna kierowniczą były nagwintowane dwa otwory)przestały mi świecić lampki sufitowe, nie świeciło podświetlenie włącznika świateł i zapalniczki oraz był brak zapłonu przekręceniu kluczyka w stacyjce również nie otwierała się klapa bagażnika oczywiście lampka podświetlenia nóg też nie działała no i oczywiście nie chciał zapalić . Dopiero jak odkręciłem masę (tę od podświetlenia nóg) wróciło wszystko do normy. Z tą normą to właśnie jeszcze jedno pytanie mam alarm fabryczny i teraz zauważyłem że po zamknięciu samochodu podświetla się przycisk od awaryjnych (takie słabe podświetlenie) a po włączeniu alarmu zaczyna pulsować tak jak dioda w drzwiach. Pytanie co zrobiłem nie tak że nie działało podświetlenie nóg że już nie wspomnę o tym że nie było zapłonu oraz podświetlenia właczika świateł i nie działały lampki sufitowe? Sprawdziłem podłączenie i teoretycznie wszystko polutowałem dobrze, masę zrobiłem na jednym przewodzie do wszystkich lampek. I co jest z tym podświetleniem przycisku od awaryjnych. A dla upewienia się kostka B to jest ta biała w OIIFL? A i w lapce przewód idący od kostki B wpinamy po lewej stronie lampki tam gdzie jest (chyba to jest)opornik , a przewód idący od masy do prawej strony lampki, dtrony podają tak jakbyśmy patrzyli do wnętrza lampki? Pytam bo chce sie upewnić na sto procent.

        Komentarz


        • #29
          nie jest to opornik tylko dioda i nic się nie zepsuje jak odwrotnie podłączysz - tylko nie będzie świecić

          jak dla mnie gdzieś masz przywarte zasilanie do przewodu masowego i jak go podłączysz do masy to siada
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #30
            Jakie ma znaczenie ta dioda ?

            Bo właśnie zauważyłem, że na lampkach które kupiłem jej nie ma.
            Czarna perła O2 FL:
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

            Komentarz


            • #31
              ona zapobiega powrocie masy do układu jakby coś się działo ze sterownikiem
              nie musi być koniecznie
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #32
                uff jeszcze raz na spokojnie sprawdziłem lutowanie i wyłapałem że mam mase chyba niedokręconą oraz na nowo wlutowałem przewody i pomogło, wszystko ładnie działa łącznie z przygasaniem z maxi dota tylko jeszcze odnośnie tego przycisku od awaryjnych czy tez wam świeci po wyłączeniu świateł(to świecenie to takie delikatne jarzenie) oraz czy mruga po załączeniu alarmu?

                Komentarz


                • #33
                  Jakie jest kodowanie, aby lampki świeciły się również w trakcie jazdy ?

                  Ma ktoś może numerek dla pinu do wtyczki CE ?
                  Czarna perła O2 FL:
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                  Komentarz


                  • #34
                    Bajt 12 bit 5
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz


                    • #35
                      rafik11,
                      co do jarzenia awaryjnych to raczej nie powinno się nic jarzyć
                      a mrugają bo po załączeniu alarmu kierunki mrugają
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz


                      • #36
                        rafik11,

                        u mnie też się jarzy i tak właśnie ma być
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz


                        • #37
                          Enriquez, no co ty :diabelski_usmiech
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Enriquez
                            u mnie też się jarzy i tak właśnie ma być
                            No i zepsułeś zabawę :P
                            Daniel

                            Komentarz


                            • #39
                              mruga ale cały czas razem z diodą od alarmu tą umieszczoną w drzwiach kierowcy, jeszcze sprawdzę u teścia czy jest tak samo ale Enriquez pocieszył mnie że nic nie poprzestawiałem

                              Komentarz


                              • #40
                                u mnie się normalnie toto jarzy, przynajmniej jak mam nie zamknięty z pilota samochód. Po zamknięciu nie sprawdzałem.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez macherstudio
                                  000 979 025 E
                                  Czy ktoś mógłby potwierdzić, że jest to prawidłowy numer kabelka z pinem do CECM w O2 FL ?
                                  Czarna perła O2 FL:
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    ja potwierdzam
                                    Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Czy ten kabelek serwisowy można zastąpić samym pinem ?

                                      Na pewno występują same piny do lampek.
                                      Czarna perła O2 FL:
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez zielarzlol
                                        Zamieszczone przez macherstudio
                                        000 979 025 E
                                        Czy ktoś mógłby potwierdzić, że jest to prawidłowy numer kabelka z pinem do CECM w O2 FL ?
                                        Ja moge potwierdzić, bo dzisiaj kabelek o takim numerze wpiąłem w wtyczkę B pin nr 50 w moim BordNetz-ie. Z drugiej strony paski LEDowe z IP65 (niby wodoodporne)

                                        Żeby było śmieszniej po zakodowaniu wszystkiego (w moim 1k0 937 087 D znalazłem 3 czy 4 bity z opisem footwell) co się dało i różnych kombinacji tychże bitów pomiędzy b50 a masą cały czas 0,264V. Zwątpiłem i gdy już miałem rozbierać wtyczkę coś mnie tknęło żeby kilka razy przekręcić kluczyk - nie rozumiem dla czego, ale po tej czynności zaczęło działać

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Czy zastosowanie bezpiecznika na kablu plusowym tuż po wyjściu ze sterownika CE ma jakiś sens?
                                          Czarna perła O2 FL:
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Ma pod warunkiem, że CE nie ma zabezpieczenia wbudowanego (i nie da więcej prądu niż ileś, później wykryje że jest zwarcie i odetnie obwód).
                                            Jeśli nie ma czegoś takiego musiałbyś zastosować bardzoszybki bezpiecznik do elektroniki (bo inaczej w przypadku zwarcia czas zadziałania bezpiecznika będzie na tyle długi że uwalisz tranzystor wyjściowy).
                                            Samo CE też wisi na jakimś bezpieczniku napewno.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Dzisiaj robiłem pierwsze przymiarki - nie widzę sensu ściągać tej całej dużej osłony pod kierownicą.

                                              Wystarczy wyjąć wygłuszenie i mamy bardzo przyzwoity dostęp do wtyczek modułu CE.
                                              Czarna perła O2 FL:
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                zielarzlol, zdjęcie tej osłony to może 5min roboty a jest zdecydowanie wygodniej ułożyć kabelki. Pamiętaj żeby dobrze przymocować wiązkę bo będzie stukać na dziurach :P
                                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez zielarzlol
                                                  Dzisiaj robiłem pierwsze przymiarki - nie widzę sensu ściągać tej całej dużej osłony pod kierownicą.

                                                  Wystarczy wyjąć wygłuszenie i mamy bardzo przyzwoity dostęp do wtyczek modułu CE.
                                                  Zauważ tylko, że wygłyszenie jest przyciśnięte włąśnie tą osłoną (zblokowane między osłoną a rurkami od nawiewów). Z drugiej strony (od tyłu) jest wciśnięte na taki bolec. Całość jest wykonana u mnie ze styropianu, więc może raz albo dwa uda się je wyjąć...

                                                  Zdjecie osłony to 5 minut - trzeba odkręcić 5 śrub i wypiąć gniazdo od VCDS.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    U mnie to wygłuszenie jest wykonane z jakiegoś filcu - jest bardzo elastyczne. Poza tym cała duża osłona na dole ma spore luzy.

                                                    Na prawdę nie widzę sensu - trzeba ściągnąć dwie listwy ( u mnie dodatkowo w jednej jest zamontowany przycisk od LPG ), wyjąć włącznik świateł, odkręcić kilka śrub i jeszcze odpiąć gniazdo diagnostyczne.

                                                    Podsumowując - podałem rozwiązanie dla kogoś, kto nie chce rozbierać połowy auta.

                                                    Podobnie jak i z puszczeniem kabli na tył. Mi wystarczy przepchnąć je pod wykładziną, zamiast ściągać osłony progów.
                                                    Czarna perła O2 FL:
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X